Participatívny rozpočet
Vážení študenti,
vedenie školy sa rozhodlo usporiadať celoškolský projekt participatívneho rozpočtu. Máte tak príležitosť podať svoj vlastný návrh, ako zlepšiť prostredie a atmosféru. O podaných návrhoch sa bude hlasovať a víťazný projekt bude v najkratšom čase na našej škole realizovaný.
Pravidlá participatívneho rozpočtu na našej škole
Zapojením do projektu participatívneho rozpočtu vám, študentom ponúkame príležitosť, ako prostredníctvom školského participatívneho rozpočtovania zmeniť našu školu k lepšiemu. Máte nápad, ako zlepšiť školské priestory, atmosféru v škole? Niečo vám tu chýba? Povedzte nám o tom!
Webová stránka partirozpočtu na našej škole - klik prevedie vás celým procesom!
Koľko na to máme peňazí?
- V rámci participatívneho rozpočtu máte k dispozícii celkovú sumu vo výške 1000 Eur, maximálna suma na jeden návrh na vylepšenie školy je 500 Eur.
- Finančné prostriedky na konanie participatívneho rozpočtu poskytol zriaďovateľ.
Kto a ako sa môže so svojím nápadom do participatívneho rozpočtu zapojiť?
- Do participatívneho rozpočtu so svojím nápadom môže zapojiť každý žiak 1. - 4. ročníka našej školy, učitelia aj nepedagogickí zamestnanci.
Aký projekt môžem navrhnúť?
- Projekty môžu byť z akejkoľvek oblasti a musia prispievať k zlepšeniu prostredia a klímy na škola. Tematicky musia byť zamerané na ekológiu, skrášlenie spoločných priestorov, zdravú školu, škola bez nenávisti a pod.).
- Z finančných prostriedkov participatívneho rozpočtu nebude možné financovať náklady na obed na školskom výlete, náklady na dopravu.
Kde a kedy je možné o návrhoch diskutovať?
- Diskusia o nápadoch bude prebiehať dňa 14. apríla 2023 v aule školy od 12:10 hod.
- Návrhy je možné podávať (viď záložka Poslať návrh) najneskôr do 14. apríla 2023 do 9:45 hod.
Schvaľovanie
- Realizovateľnosť podaných návrhov bude vedením školy posúdená v termíne od 14. apríla do 17. apríla 2023. Informáciu, či bol návrh schválený alebo nie a prečo nájdete pri každom návrhu v záložke Návrhy.
- Do hlasovania môže postúpiť maximálne 5 projektov.
- Realizované budú víťazné návrhy až do vyčerpanie participatívneho rozpočtu.
Kampaň? Kampaň!
Projekty, ktoré vedenie školy schvália ako realizovateľné, môžu začať svoju propagačnú kampaň. Kampaň sa bude realizovať online na sociálnych sieťach a priamo na chodbách školy. Kampaň k projektom prebieha od 18.apríla do 24. apríla 2023.
Rozhodujete vy!
- Hlasovanie bude prebiehať elektronicky v dňoch od 24. apríl do 25. apríl 2023 a môžu sa ho zúčastniť všetci žiaci našej školy, učitelia a aj nepedagogickí zamestnanci. Odkaz pre vstup do hlasovania nájdete na záložke Úvod.
- PIN kód, ktorý potrebujete pre vstup do hlasovania, obdržíte osobne od školského koordinátora alebo zástupcu žiackej školskej rady.
Ako to dopadlo?
- Výsledky hlasovania o projektoch nájdete v odkaze Výsledky na záložke Úvod. Slávnostné vyhlásenie výsledkov a odovzdanie diplomov autorom víťazného projektu (víťazných projektov) sa uskutoční dňa 4. 5. 2023 o 9:45 v aule školy.
Realizácia
- Ihneď po vyhlásení výsledkov začnú študenti s realizáciou víťazného projektu (víťazných projektov).
Kontakty
Ďalšie informácie a prípadné podrobnosti získate od
koordinátorov participatívneho rozpočtu:
- Mgr. Zuzana Koišová - Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
- Mgr. Tatiana Vavríková - Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
koordinátorov zo žiackej školskej rady:
- Nicolas Adamčík (1BB): Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
- Lea Pálešová (2BB): Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
NIE JE MESTO AKO MESTO - v rámci prípravy sme so žiakmi prvých ročníkov riešili problémy mesta v hre - Nie je mesto ako mesto.