Školský poriadok
Gymnázium Jána Baltazára Magina Vrbové je strednou školou, ktorú si žiak vybral dobrovoľne, a preto je povinný riadiť sa jej pravidlami uvedenými vo Vnútornom poriadku pre žiakov školy.
V záujme naplnenia práva na vzdelanie škola zabezpečí vnútorný chod školy, organizáciu života študentov a podmienky pre optimálne medziľudské vzťahy tak, aby čas strávený v škole bol maximálne efektívne využitý z hľadiska vzdelávania.
Škola sa zaväzuje dodržiavať Dohovor o právach dieťaťa a ľudské práva vo vzťahu ku žiakom, rodičom, učiteľom a ostatným zamestnancom školy.
Na tento účel škola prijala Vnútorný poriadok pre žiakov školy, ktorý vychádza zo Zákona NR SR č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov ako aj z Vyhlášky MŠ SR č. 282/2009 Z. z. o stredných školách v znení neskorších predpisov.
Vnútorný školský poriadok aktualizovaný 2. septembra 2024
Interná smernica k prevencii a riešeniu šikanovania a kyberšikanovania (aktualizovaná v súlade so Smernicou 1/2025 )
Internú smernicu k prevencii a riešeniu šikanovania a kyberšikanovania vydáva riaditeľka Gymnázia J.B.Magina Vrbové, Mgr. Henrieta Gromanová, ako neoddeliteľnú súčasť Školského poriadku. Smernica je vypracovaná v súlade so Smernicou č.1/2025 k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov v školách a školských zariadeniach.
Cieľom tejto smernice je zabezpečiť bezpečné a zdravé prostredie pre žiakov a zamestnancov školy, definovať preventívne opatrenia a stanoviť postupy pri riešení šikanovania.
Smernica je záväzná pre všetkých zamestnancov školy, žiakov a ich zákonných zástupcov. Dodržiavanie smernice podlieha kontrole vedenia školy.
Cieľom hodnotenia vzdelávacích výsledkov žiakov v škole je poskytnúť žiakovi a jeho rodičom spätnú väzbu o tom, ako žiak zvládol danú problematiku, v čom má nedostatky, kde má rezervy, aké sú jeho pokroky. Súčasťou hodnotenia je tiež povzbudenie do ďalšej práce, návod, ako postupovať pri odstraňovaní nedostatkov.
Hodnotenie a klasifikácia žiakov od školského roka 2018/2019
Členovia jednotlivých predmetových komisií budú postupovať pri hodnotení žiakov podľa Metodického pokynu č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl. Výsledný stupeň prospechu žiaka vo vyučovacom predmete určí vyučujúci. V predmete, v ktorom vyučuje viac učiteľov, určia výsledný stupeň za klasifikačné obdobie príslušní učitelia po vzájomnej dohode. Pri určovaní stupňa prospechu v jednotlivých predmetoch na konci klasifikačného obdobia sa hodnotí kvalita práce a učebné výsledky, ktoré žiak dosiahol počas celého klasifikačného obdobia. Pritom sa prihliada na systematickosť v práci žiaka, na jeho prejavované osobné a sociálne kompetencie ako je zodpovednosť, snaha, iniciatíva, ochota a schopnosť spolupracovať, a to počas celého klasifikačného obdobia. Stupeň prospechu sa neurčuje na základe priemeru známok získaných v danom klasifikačnom období, prihliada sa k dôležitosti a váhe jednotlivých známok. Stupnica sa používa pri čiastkových známkach a známkach uvedených na vysvedčení. Výsledné známky na vysvedčení sa spočítajú na princípe váženého priemeru.
Členovia jednotlivých predmetových komisií odsúhlasili nasledovné stupnice hodnotenia platné od 1. septembra školského roku 2018/2019 ako aj používanie bodového systému, to znamená, že každý žiak musí absolvovať všetky zadané písomné či ústne práce, percentuálne vyjadrenie počtu získaných bodov potom následne určí hodnotu výslednej známky.