Inovačné vzdelávanie
Inovačné vzdelávanie pre učiteľov Gymnázia J.B.MAGINA Vrbové hradené z mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky
Dňa 2.10.2023 pedagogickí zamestnanci úspešne ukončili inovačné vzdelávanie z oblasti ŽIVOTOLÓGIE. Vzdelávanie bolo ukončené formou obhajoby záverečných prác pred členmi komisie. Jednotlivé metódy dokáže učiteľ využiť v akomkoľvek predmete školských učebných osnov, vrátane triednických hodín .
Čo je teda životológia?
ÚVOD A VNÚTROVEDA
Neustála evolúcia sveta a ľudstva a zmeny vo svete si vyžiadali nový prístup v školskom vyučovaní a zároveň aj nový spôsob starostlivosti a plánovania svojho osobného rozvoja pedagogického a odborného zamestnanca. K tomu, aby sa tam jednotlivec dopracoval potrebuje disponovať tzv. lifeskills , zručnosťami do života, na ktoré doposiaľ škola jednotlivcov nepripravovala. Dokumenty EK nazývajú tieto zručnosti tzv. kľúčové zručnosti alebo non-kognitívne zručnosti. K tomuto učí vzdelávací program Životológia a tento prvý modul s názvom úvod a Vnútroveda.
Obsah
1. Vonkajšie vplyvy postpandemickej doby v ére 4.priemyslenej revolúcie na pedagóga a aj na žiaka gen.Z a Alfa
2. 5 najväčší nepriatelia dnešnej doby
3. Definícia pojmu Životológia a jej tematické okruhy
4. Sebareflexívne metódy a techniky za cieľom sebapoznania, sebavedomia, sebaúcty a následne stanovenia sebarozvoja a starostlivosti o seba
Profil absolventa
- Dokáže pomenovať vonkajšie vplyvy, ktoré vplývajú na jednotlivca v postpandemickej ére 4.priemyselnej revolúcie.
- Dokáže pracovať s konkrétnymi technikami za cieľom eliminovania negatívnych vonkajších vplyvov sveta na jednotlivca (žiakov a aj na seba) s priamou aplikáciou do svojej osobnej aj profesionálnej praxe.
- Dokáže definovať pojem Životológia a pozná obsah jednotlivých tematických okruhov tohto vzdelávacieho programu(Vnútroveda, Vzťahológia, Kariéristika, Zdravíčko).
- Dokáže riadiť svoj vlastný osobný rozvoj, používa sebareflexívne cvičenia a metódy vo vzdelávaní a aj vo svojom súkromnom živote a profesionálnej dráhe.
- Dokáže používať metódy motivačné, analytické, fixačné, informatívne, diagnostické, exploračné metódy sebareflexie, komunikačný tréning, hodnotenie, analýza, hranie rolí a pod. vo výuke v oblasti osobnostného rozvoja žiaka – Vnútroveda.