Všeobecná stránka

Všeobecná stránka (101)

Podradené kategórie

Predmety

Predmety (43)

Názov Skratka PK Jazyk Typ
Správanie SPR     povinný
Slovenský jazyk a literatúra SJL 1 S povinný
Anglický jazyk ANJ 3 A povinný
Nemecký jazyk NEJ 1 S povinný
Ruský jazyk RUJ 1 S povinný
Francúzsky jazyk FRJ 1 S povinný
Matematika MAT 2 S povinný
Etická výchova ETV 1 S povinný
Náboženská výchova NBV 1 S povinný
Telesná výchova TSV 2 S povinný
Informatika INF 2 S povinný
Fyzika FYZ 2 S povinný
Chémia CHE 2 S povinný
Biológia BIO 2 S povinný
Dejepis DEJ 1 S povinný
Geografia GEG 2 S povinný
Občianska náuka OBN 1 S povinný
Aplikovaná ekonómia APE 1 S povinný
Umenie a kultúra UKL 1 S povinný
Ekonomika EKO 3 S povinný
Psychosociálny tréning PYE 1 S povinný
Konverzácia v anglickom jazyku KAJ 3 A voliteľný
Literárny seminár LSE 1 S voliteľný
Seminár zo slovenského jazyka a literatúry ESI 1 S voliteľný
Seminár z dejepisu SED 1 S voliteľný
Spoločenskovedný seminár SPS 1 S voliteľný
Konverzácia v cudzom jazyku KCJ 1 S voliteľný
Seminár z biológie SEB 2 S voliteľný
Seminár z chémie SEC 2 S voliteľný
Psychológia PSY 1 S voliteľný
Seminár z geografie SEG 2 S voliteľný
Cvičenia z matematiky CVM 2 S voliteľný
Prírodovedný seminár PSE 2 S voliteľný
Seminar in Economics ECS 3 A voliteľný
Anglická gramatika AJG 3 A povinný
Anglická a americká literatúra AAA 3 A povinný
Anglická konverzácia AKO 3 A povinný
Anglická konverzácia AKO 3 A povinný
Odborná terminológia v anglickom jazyku OLA 3 A povinný
Reálie anglicky hovoriacich krajín RAK 3 A povinný
Economics ECO 3 A povinný
Bussines english BSE 3 A povinný
Globálne štúdie v anglickom jazyku GAJ 3 A povinný
Písanie v anglickom jazyku PWJ 3 A povinný
Ruská literatúra RUL 1 R povinný
Ruská konverzácia  RKK 1 R povinný
Odborná terminológia v ruskom jazyku OLU 1 R povinný
Dejinný prehľad Ruska DER 1 R povinný
Globálne štúdie v ruskom jazyku GRJ 1 R povinný

 

kliknutím na názov predmetu prejdete na samostatnú stránku premetu (ak je k dispozícii)

 

PK
1 Predmetová komisia spoločenskovedných predmetov  a druhého cudzieho jazyka
2 Predmetová komisia prírodovedných predmetov a telesnej výchovy
3 Predmetová komisia anglického jazyka a druhého vyučovacieho jazyka

 

Prvý vyučovací jazyk - slovenský
Druhý vyučovací jazyk (bilingválne štúdium) - anglický
Prvý cudzí jazyk (4 - ročné štúdium) - anglický
Druhý cudzí jazyk - nemecký, francúzsky, ruský

Zobraziť položky...
streda, 02 apríl 2025 18:08

Interná smernica o verejnom obstarávaní

Napísal(a)

Interná smernica č.3/2025 upravujúca záväzné postupy pri uplatňovaní zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov - KLIK

Interná smernica k prevencii a riešeniu šikanovania a kyberšikanovania (aktualizovaná v súlade so Smernicou 1/2025 )

Internú smernicu k prevencii a riešeniu šikanovania a kyberšikanovania vydáva riaditeľka Gymnázia J.B.Magina Vrbové, Mgr. Henrieta Gromanová, ako neoddeliteľnú súčasť Školského poriadku. Smernica je vypracovaná v súlade so Smernicou č.1/2025 k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov v školách a školských zariadeniach.
Cieľom tejto smernice je zabezpečiť bezpečné a zdravé prostredie pre žiakov a zamestnancov školy, definovať preventívne opatrenia a stanoviť postupy pri riešení šikanovania.
Smernica je záväzná pre všetkých zamestnancov školy, žiakov a ich zákonných zástupcov. Dodržiavanie smernice podlieha kontrole vedenia školy.

Šikanovanie 

Kyberšikanovanie

utorok, 10 september 2024 16:58

Podporné opatrenia

Napísal(a)

KONZULTÁCIE K PODPORNÝM OPATRENIAM

pre žiakov, rodičov a PZ

UTOROK: 10:00 - 11:00

STREDA: 13:00 - 14:00

ŠTVRTOK: 13:30 - 14:30

Mgr. Zuzana Koišová - koordinátor ŠPT 

mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Od septembra 2023 je v platnosti nový systém podporných opatrení, ktorý poskytuje podporu vo výchove a vzdelávaní každému dieťaťu a žiakovi s akýmikoľvek prekážkami. Táto adresná podpora zvýši kvalitu inkluzívneho vzdelávania. Jednotlivé podporné opatrenia reagujú na rozmanité výchovno-vzdelávacie potreby detí a žiakov a môžu mať dočasný i trvalý charakter. Na druhej strane odzrkadľovať môžu zdravotný stav, životné či iné podmienky, v ktorých sa dieťa nachádza.

Reformu reprezentuje Katalóg podporných opatrení (Katalóg) a jeho obsahom je celkom 21 konkrétnych podporných opatrení, ktoré sa viažu na spomínané rôzne výchovno-vzdelávanie potreby detí a žiakov.

Čo, ako učiteľ, odborný pedagogický zamestnanec alebo aj rodič v Katalógu nájdem?  

Katalóg presne definuje podporné opatrenia vo výchove a vzdelávaní, ktoré je možné školou či školským zariadením dieťaťu a žiakovi poskytnúť. Sú to opatrenia, ktoré im pomôžu plnohodnotne sa zapojiť do vzdelávania a rozvíjať svoj potenciál. Katalóg pripravil Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVAM) a schválilo ho Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky s platnosťou od 1. septembra 2023.

Čo konkrétne podporné opatrenia riešia?   

Podporné opatrenia sa vzťahujú na široké spektrum možných prekážok vo výchove a vzdelávaní detí a žiakov. Dotýkajú sa nasledujúcich oblastí:

  1. úprav cieľov, metód, foriem a prístupov vo výchove a vzdelávaní,
  2. poskytovania výchovy a vzdelávania na základe úpravy obsahu výchovy a vzdelávania a hodnotenia výsledkov dosiahnutých deťmi a žiakmi vo výchove a vzdelávaní,
  3. rozvoja pohybovej schopnosti, zmyslového vnímania, komunikačnej schopnosti, kognitívnej schopnosti, sociálno-komunikačných zručností, emocionality a sebaobsluhy
  4. podpory dosahovania školskej spôsobilosti,
  5. poskytovania kurzu vyučovacieho jazyka školy alebo inej podpory pri osvojovaní si vyučovacieho jazyka školy,
  6. doučovania alebo cieleného učenia na dosiahnutie najvyššieho individuálneho kognitívneho potenciálu dieťaťa a žiaka,
  7. skvalitnenia podmienok výchovy a vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodného prostredia,
  8. vzdelávania sa vyučovacom predmete alebo vzdelávacej oblasti vo vyššom ročníku,
  9. osobitých foriem komunikácie dieťaťa so zdravotným postihnutím alebo žiaka so zdravotným postihnutím so školou alebo školským zariadením,
  10. podpory sociálneho zaradenia,
  11. podpory predchádzania ukončenia školskej dochádzky v nižšom ako poslednom ročníku základnej školy alebo strednej školy,
  12. špecializovaného kariérového poradenstva,
  13. pôsobenia pedagogického asistenta v triede,
  14. poskytovania zdravotnej starostlivosti,
  15. sebaobslužných úkonov čase výchovno-vzdelávacieho procesu,
  16. špeciálnych edukačných publikácií a kompenzačných pomôcok,
  17. úprav priestorov školy určených na podporu vnímania a nadobúdania zručností,
  18. odstraňovania fyzických bariér v priestoroch školy alebo školského zariadenia a organizačných bariér pri výchove a vzdelávaní,
  19. diétneho stravovania,
  20. prevencie na podporu fyzického zdravia, duševného zdravia a prevencie výskytu rizikového správania,
  21. krízovej intervencie.

Ako vyzerá postup pri získavaní podporného opatrenia?

Žiak môže získať konkrétne podporné opatrenie v jednoduchom procese v zásade zhrnutých do štyroch krokov.

  • V prvom kroku (1) sa žiada o vypracovanie Vyjadrenia na účel poskytnutia podporného opatrenia (žiadať môže ZZ alebo plnoletý žiak - školu alebo CPP)
  • V druhom kroku (2) učiteľ, školský špeciálny pedagóg alebo odborný zamestnanec školy alebo školského zariadenia vypracuje toto vyjadrenie, v ktorom odporučí konkrétne podporné opatrenia a ich rozsah a vyjadrenie poskytne žiadateľovi/zákonnému zástupcovi.
  • V treťom kroku (3) žiadateľ, na základe spracovaného Vyjadrenia, požiada riaditeľa školy alebo školského zariadenia o poskytnutie podporných opatrení.
  • V štvrtom kroku (4) riaditeľ školy alebo školského zariadenia zohľadní všetky podmienky školy (personálne, finančné, materiálno-technické, priestorové) na poskytnutie opatrenia a písomne sa vyjadrí k jeho poskytnutiu.   

súbory na stiahnutie (pozretie):

  1. Žiadosť o vyjadrenie na účel poskytnutia podporného opatrenia (podá škole ZZ, plnoletý žiak, PZ)
  2. Vyjadrenie na účel poskytnutia podporného opatrenia (vypracuje poverený PZ, OZ, CPP)
  3. Žiadosť o poskytnutie podporených opatrení (podá škole ZZ, plnoletý žiak)
  4. Vyjadrenie riaditeľa školy k poskytnutiu podporného opatrenia 

Všetky info nájdete na stránke NIVAM a MINEDU. 

pondelok, 25 marec 2024 15:20

Etický kódex zamestnanca

Napísal(a)

Etický kódex zamestnanca - Gymnázium Jána Baltazára Magina Vrbové

- PDF verzia - KLIK 

nedeľa, 10 marec 2024 18:24

Protispoločenská činnosť

Napísal(a)

Oznamovanie protispoločenského konania (whistleblowing) podľa zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Čo je protispoločenská činnosť?

Do protispoločenskej činnosti zákon zaraďuje všetky trestné činy, priestupky či správne delikty, ktoré ohrozujú verejný záujem, majú negatívny dopad na Trnavský samosprávny kraj a jeho organizácie a ktoré presahujú záujmy jednotlivca.

Kto môže podať oznámenie?

Oznámenie môže podať fyzická osoba, ktorá je v pracovnoprávnom vzťahu k zamestnávateľovi alebo inom obdobnom vzťahu k zamestnávateľovi a anonymný oznamovateľ.

Kto je zamestnávateľom?

Trnavský samosprávny kraj (TTSK),  príspevkové a rozpočtové organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti TTSK, právnická osoba s majetkovou účasťou TTSK, ktorá zamestnáva najmenej päť zamestnancov.

Kto je zodpovedná osoba? Je to osoba, ktorá prijíma, eviduje a preveruje oznámenia o protispoločenskej činnosti. V TTSK a v príspevkových a v rozpočtových organizáciách TTSK s počtom zamestnancov menej ako päťdesiat, je zodpovednou osobou hlavný kontrolór TTSK.

Viac informácií o zodpovednej osobe, oznamovateľoch, postupe prijímania a preverovania oznámenia, odvetných opatreniach a podmienkach poskytnutia ochrany: 

Smernica č. 6/2023 k protispoločenskej činnosti  

a na :

https://trnava-vuc.sk/utvar-hlavneho-kontrolora/oznamovanie-protispolocenskej-cinnosti/

Kontaktné údaje na Úrad na ochranu oznamovateľov:

https://www.oznamovatelia.sk/

Informácie o spracúvaní osobných údajov:

 

 

 

streda, 28 august 2019 11:49

Predmetové komisie/HODNOTENIE

Napísal(a)

 

Hodnotenie a klasifikácia žiakov od školského roka 2019/2020

 

Členovia jednotlivých predmetových komisií  budú  postupovať  pri hodnotení žiakov podľa Metodického pokynu č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl. Výsledný stupeň prospechu žiaka vo vyučovacom predmete určí vyučujúci. V predmete, v ktorom vyučuje viac učiteľov, určia výsledný stupeň za klasifikačné obdobie príslušní učitelia po vzájomnej dohode. Pri určovaní stupňa prospechu v jednotlivých predmetoch na konci klasifikačného obdobia sa hodnotí kvalita práce a učebné výsledky, ktoré žiak dosiahol počas celého klasifikačného obdobia. Pritom sa prihliada na systematickosť v práci žiaka, na jeho prejavované osobné a sociálne kompetencie ako je zodpovednosť, snaha, iniciatíva, ochota a schopnosť spolupracovať, a to počas celého klasifikačného obdobia. Stupeň prospechu sa neurčuje na základe priemeru známok získaných v danom klasifikačnom období, prihliada sa k dôležitosti a váhe jednotlivých známok. Stupnica sa používa pri čiastkových známkach a známkach uvedených na vysvedčení. Výsledné známky na vysvedčení sa spočítajú na princípe váženého priemeru.

Členovia  jednotlivých predmetových komisií odsúhlasili stupnice hodnotenia platné od 1. septembra školského roku 2019/2020 ako aj  používanie bodového systému, to znamená, že každý žiak musí absolvovať všetky zadané písomné či ústne práce, percentuálne vyjadrenie počtu získaných bodov potom následne určí hodnotu výslednej známky.

Charakteristiku činnosti v jednotlivých predmetových komisiách, zoznam predmetov, akcií a schválené hodnotenie pre príslušný školský rok 2024/2025 je prístupné po kliknutí na odkazy: 

aktualizujeme

 

 

 

PK 1 

predmetová komisia

spoločenskovedných a humanitných predmetov

PK 2

predmetová komisia 

prírodovedných predmetov a telesnej a športovej výchovy

 

PK3

predmetová komisia 

anglického jazyka

 

PK 4

predmetová komisia 

ruského jazyka

Predmety Predmety Predmety Predmety
HODNOTENIE HODNOTENIE HODNOTENIE HODNOTENIE
Forma vyučovania Forma vyučovania Forma vyučovania Forma vyučovania
Plánované akcie Plánované akcie Plánované akcie Plánované akcie